Informacja o ochronie danych osobowych (klauzula RODO)*

Informacja o ochronie danych osobowych przez „KANCELARIA JURYSTA RADCOWIE PRAWNI STAŃDO, WYSZATKIEWICZ I PARTNERZY” z siedzibą w Opolu dotyczy informacji o danych osobowych pozyskanych przez Kancelarię w związku ze świadczeniem pomocy prawnej oraz związanych z funkcjonowaniem Kancelarii. RODO oznacza rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.).

1. Administratorem danych osobowych jest:

KANCELARIA JURYSTA RADCOWIE PRAWNI

STAŃDO, WYSZATKIEWICZ I PARTNERZY

ul. Konsularna 1/13, 45-089 Opole

NIP 7540403171, KRS 0000449549

Sąd Rejonowy w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

2. Dane kontaktowe do Administratora:

ul. Konsularna 1/13, 45-089 Opole

tel. +48 77 402 41 15, 77 402 41 16

e-mail: biuro@kancelariajurysta.pl

3. Pani/Pana dane są przetwarzane przez Administratora w celu:

(1) świadczenia pomocy prawnej, w tym w szczególności wykonywania umowy obsługi prawnej, a także prowadzenia postępowań, w tym administracyjnych lub sądowych, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

(2) wykonywania umów zawartych z Administratorem, w tym z dostawcami towarów lub usług, a także dotyczących pracowników lub praktykantów albo kandydatów do pracy lub do odbycia praktyki (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

(3) niezbędnym do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w tym związanych z postępowaniami sądowymi lub administracyjnymi (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

(4) niezbędnym do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej w związku ze świadczeniem pomocy prawnej (art. 6 ust. 1 lit. d RODO).

(5) wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, w tym w zakresie dochodzenia roszczeń, obrony przed roszczeniami, zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego, stosowania systemów kontroli, wykonywania obowiązków korporacyjnych, w celach związanych z archiwizacją, jak również świadczenia usług na rzecz klienta, w sytuacji, w których interes klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. W zakresie w jakim Pani/Pana dane są niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy/usługi z Administratorem, podanie Pani/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia tej umowy/świadczenia usługi. Jeżeli dane takie nie zostaną podane Administrator nie będzie miał możliwości zawarcia i wykonywania umowy/usługi.

5. Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, z wyjątkiem usług bądź zadań informatycznych.

6. Pani/Pana dane osobowe w związku z ich przetwarzaniem w celach określonych powyżej w punkcie 3 mogą być powierzone do przetwarzania lub przekazane innym podmiotom przede wszystkim:

(1) wspólnikom, pracownikom lub praktykantom Administratora,

(2) podmiotom administrującym systemami informatycznymi i teleinformatycznymi Administratora oraz jego serwerami,

(3) właściwym organom i sądom, w tym SN, sądom powszechnym i sądom administracyjnym,

(4) usługodawcom lub dostawcom, m.in. Poczta Polska, bank obsługujący Kancelarię, biuro rachunkowe, a także dalszym usługodawcom lub dostawcom.

7. Administrator będzie przetwarzał dane osobowe, o którym mowa powyżej przez okres niezbędny do realizacji poszczególnych celów przetwarzania, tj. przez okres potrzebny do wykonania umowy/usług, a po tym okresie do czasu, gdy wymagają tego przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń lub ochrony przed nimi, natomiast w zakresie punktu 3 podpunkt (5) do czasu wypełnienia obowiązków przez Administratora. W przypadku danych osobowych zgromadzonych w toku postępowań prowadzonych przez radcę prawnego w ramach wykonywania zawodu, dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie.

8. Wobec tego Pani/Panu przysługuje prawo do:

(1) dostępu do treści danych (art. 15 RODO);

(2) sprostowania danych (art. 16 RODO);

(3) usunięcia danych (art. 17 RODO);

(4) ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO);

(5) przenoszenia danych (art. 20 RODO);

(6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO);

(7) wniesienia skargi do organu nadzoru (art. 77 RODO);

(8) skutecznego środka ochrony prawnej przed sądem (art. 79 RODO);

(9) odszkodowania (art. 82 RODO).

Dane osobowe w zakresie świadczenia pomocy prawnej w rozumieniu art. 3 ust. 4 ustawy o radcach prawnych są objęte tajemnicą zawodową. Z tego względu ograniczeniu podlegają niektóre uprawnienia na zasadach określonych w ustawie o radcach prawnych – uprawnienia określone w art. 15, 16, 18 i 19 RODO oraz art. 21 RODO (w zakresie w jakim dane zostały uzyskane w związku ze udzielaniem pomocy prawnej).

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z administratorem danych osobowych, na wskazanych powyżej adres Administratora.